tiistai 8. tammikuuta 2013

Nonni sano monni!

Noniin mussukat! nyt on taas päästy internetyhteyksien päähän läheiseen ravintolaan, ja saadaan tämä blogikin taas ajantasalle. Nykyinen olinpaikka on Thaimaassa, Koh Chang saarella, jossa ollaan oltukin jo kohta viikko.. Tänne saavuttiin bangkokista, missä uusivuosi käytiin viettämässä ja Eerik transportteerasi itsensä näille leveysasteille..

Bangkokissa vierähti taas muutama päivä hyvin puuhastellessa, odotellessa Eerikiä ja viskiä juodessa. Uusivuosi vaihdettiin isolla porukalla, mukaan lukeutui aikojen alusta tuttu Sam Hammond auustraaaaliasta, ruotsalaisia tyttöjä kiintiömäärät ja tottakai pari paikallista vahvistusta. Uudenvuoden sekoilut olivat tavallista parempia sekoiluja, ja klo24 tunnelma katolla keskellä Bangkokia oli luokkaa päräyttävä, siitähän se kuvakin siellä isossapensselissä facebookissa! Taktiikkana oli krapuloista selvittyämme lähteä monnittautumaan Koh Changille ja viettää siellä x-määrä aikaa, saada Eerikille vaadittu rusketus, löytää pitkästä aikaa keräilymonni, etsiä artifakteja, ja urpoilla porukalla koko rahan edestä.

Reissuun lähdettiin vahvistetussa ryhmässä, mukana siis Sam, Henkka, Mei, Samu, Riku ja tottakai Eerik. Saarella ensimmäinen päivä meni sekavissa paratiisitunnelmissa, ensimmäisenä päivänä saavuimme ilmeisesti liian aikaisin kohteeseen, koska homma roilahti päiväkänneiksi heti kärkeensä.. Samulla ja Eerikillä oli myös hirvittävä tarve päästä tutkimaan rantoja ja kaikkea muuta saaren mähinää, ja Riku motivoitui lähtemään mukaan seikkailulle.. Hikisen olon, monien ylä-, ja alamäen jälkeen, kalliokiipeilyn ja kaiken muun mahtavan päätteeksi löysimme Lonely Beachin ravintolasta suomalaisia, joiden kanssa aikaa on sitten tässä vieteltykin. Porukka käsittää monesta porukasta koostuneet porukat, ja nyt meidän porukka vielä siihen, niin onhan siinä jo aika porukka. Sanomattakin oli selvää, että rantaa vaihdettiin seuraavana aamuna kyseiseen paikkaan mistä ihmisiä lisää löytyi, ja ensimmäisenä iltana oli huolellisesti huolehdittava, että sekoilut hoidettaisiin antaumuksella, ja kaikkiin tutustuisi mahdollisimman sekavissa tunnelmissa.

bungalowia, ja saaren paras bilemesta.

Tämän jälkeen on sitten suhailtu jos jonkinlaisissa skootteri osastoissa ympäri saarta, käyty viidakossa etsimässä jälleen kerran itseämme ja sitä kuuluisiaa changin vesiputous laguunia, ja huomenna on vuorossa kajakkihommeleita ja snorklailua, mikäli olosuhteet antavat periksi..

Eilen käytiin saaren toisella puolella Long Beachilla, jonne matkaa kertyy jotain 60km teitä pitkin, joten skobailun merkeissä vierähti koko päivä. Jäämies #1 hukkui porukasta noin 15 minuutin jälkeen ja Jäämies #4 hukkui porukasta 40 minuutin jälkeen.. Syiksi jäämiesten tallin pr pomo ilmoitti väärät rengasvalinnat, liian kovan nesteytyksen edellisenä päivänä, venyttelyn puutteen ja muita tekosyitä. Pojat pääsivät kyytiläisineen määränpäähän noin puolitoista tuntia myöhemmin kuin kärkiryhmä.

Long Beach

Changin laguunin etsintään lähdettiin eräänä päivänä erillisinä osastoina Rikun käynnistymisvaikeuksien takia, ja Ensimmäisessä ryhmässä liikkeelle lähti Sam, Eerik, Tatja, Maiju ja Sophie, jotka Eerik oli tavannut yöllisillä vaelluksillaan. Toinen osasto lähti liikkeelle Villen, Anssin ja Rikun voimin, ja löysi ensimmäisenä ryhmän viidakon keskeltä hetken huudeltuaan. Rikun bravuuriksi muodostunutta flipflop-vaellusta suoritettiin kovalla motivaatiolla tunnin verran, vähemmän kovalla motivaatiolla tunnin verran, ja ilman motivaatiota loppuun asti. Emme löytäneet laguunia vesiputousten päältä, löysimme sen jo luovutettuamme, kun kävelimme takaisin kohti mopojamme.. Laguuni löytyi, kuvat otettiin ja takaisin monnittamaan bungalowille. Riku ei silti vieläkään löytänyt sisintä itseään viidakosta.

Maiju, Sophie, Eerik, Riku, Tatja, Ville, Anssi ja Sam

Sam lähti tänään kovaa kohti bangkokia, Henkka ja Mei lähtivät jo muutamia päiviä sitten. Tällä hetkellä porukassa reissaa 8 suomalaista ihmishahmoa, ja aika on menee lähestulkoon koko ajan leppoisasti. On Tampereelta Emma ja Riina, Jyväskylästä Anssi ja Ville, ja Helsingin päädystä Petra ja Juho. Bungalowit on meillä kaikilla vierekkäin ja Blockpartyt on aika kovaa tasoa ollut viimeisinä pimeinä iltoina. Tänään joku saksalainen kehonrakentaja tuli ilmoittelemaan, että konserttia voi pidellä varmasti myös pienemmillä volyymeillä, eikä Samua tarvitse etsiä pitkin pihoja koko yötä. Ja jos tarvitsee, ei niin kovaan ääneen..

Eerik on kotiutunut kohteeseen hyvin, sillä mies suhailee pitkin poikin saarta kuin ammattimatkaaja, luo uusia ystävyyssuhteita paremmin kuin Pekka Pouta, ja näyttää viihtyvän. Koh Changilla voisi olla vielä muutamat päivät, sitten suunnata kohti Phuketia mistä löytynee Alikersantti James O. Kankaanpää sanomalaite valmiina, ja sissiharjoitus voidaan aloittaa.. Tältä näyttää maailma täältä päin katsottuna koitetaan saada vielä videota tulemaan joku päivä kun yhteydet ovat taas kohtuullista luokkaa..

Lopun erikoinen kuvaraportti: ranta vesistöistä kiinni otettu seepia kala